Sierbestrating uitzoeken wordt kinderspel

Wanneer je de tuin wilt aanpakken, is sierbestrating altijd een groot en belangrijk onderdeel. Je wilt natuurlijk wel de beste, mooiste en duurzaamste optie kiezen. Toch is dat niet altijd mogelijk. Hierdoor wordt het uitzoeken van sierbestrating een hele klus. Uren slenter je door de bouwmarkten en struin je over het internet op zoek naar de perfecte tegels. Daar komt echter nu een einde aan! Wij vertellen je hoe je wel moet kijken naar sierbestrating zodat jij binnen een mum van tijd klaar bent met zoeken. Hier ontdek je hoe het uitzoeken van sierbestrating werkelijk kinderspel wordt!

Stap 1: doel van sierbestrating

Er zijn drie kenmerken waarop je eenvoudig de mogelijke sierbestrating kan filteren waardoor je veel sneller de perfecte optie kiest. De eerste stap is het vaststellen van het doel waar de tegels voor gebruikt gaan worden. Dat klinkt misschien vreemd en zweverig, maar in feite is het een hele praktische overweging. Sierbestrating dat je wilt gebruiken voor een oprit moet namelijk veel draagvermogen hebben dat tegels voor een dakterras. Daarom is het belangrijk dat je ten eerste bedenkt wat het doel is waar je de tegels voor gaat gebruiken. Niet alle terrastegels zijn namelijk geschikt als bestrating voor een oprit.

Stap 2: de kleur bepalen

Wanneer je een selectie geschikte tegels overhoudt, is de volgende stap het bepalen van de kleur. Het is niet slim op stap 1 en stap 2 om te draaien. Niet alle geschikte sierbestrating is namelijk leverbaar in alle kleuren. Door eerst het soort tegel te selecteren, voorkom je dat je verliefd wordt op een kleur die je niet kunt hebben. Als je het type tegel hebt vastgesteld, kun jij je wanen in de wereld van de beschikbare kleuren. Dit is in feite gewoon een kwestie van smaak. Uiteraard is het misschien wel handig om een kleur sierbestrating te selecteren waar je jaren en jaren blij mee zult zijn.

Stap 3: het formaat van de tegels

Tot slot resteert je nog één beslissing. Welk formaat mogen de tegels van jouw toekomstige sierbestrating hebben? Over het algemeen kan je de beschikbare formaten onderverdelen in drie categorieën: kleine tegels, middelgrote tegels en grote tegels. Het is verstandig om jouw formaat tegels te kiezen op basis van het oppervlakte waar je de bestrating gaat leggen. Is het een kleine ruimte? Dan moet je niet voor grote tegels gaan. Wanneer je grote tegels in een klein gebied legt, lijkt de ruimte nog kleiner. Dat wil je natuurlijk voorkomen. Houd daarom rekening met het gebied waar jij de tegels gaat leggen.

Met deze drie stappen kan jij binnen een mum van tijd de perfecte tegels kiezen. Zo zie je dat het uitzoeken van sierbestrating werkelijk kinderspel kan zijn!