Off- en online magazine

Veiling: kijken, kijken maar kopen we ook?

Een veiling is natuurlijk een bekend concept. Het verhandelen van goederen met een beperkte tijd en biedingen zijn toegestaan. Dit concept bestaat dus al heel lang maar blijft toch succesvol. Hoe kan dit precies. Nog belangrijker: kopen we nog? Dit en nog veel meer vragen over dit eeuwenoude ruilspel zal ik in deze blog proberen te beantwoorden. Het is namelijk heel bijzonder dat een concept dat zo lang geleden is bedacht nog steeds werkt in het digitale tijdperk. Sterker nog met online veiling is het zelfs mogelijk om online de biedingen bij te wonen en betalingen te doen. Op deze manier is een veiling dus een stuk dynamischer dan je op het eerste gezicht zou denken. Meer over de vele kanten van dit ruilspel lees je hieronder dus kijk lekker verder.

Veiling voor online en offline successen

Je hebt nu kunnen lezen dat het veilen nog steeds een populair model is om spullen te verhandelen. De vraag is nu dus hoe behaal je zelf successen. Zijn er echt zoveel mensen die nog spullen kopen tijdens een veiling? Of gaat het tegenwoordig meer om bedrijven als marktplaats of Ebay. Persoonlijk denk ik het laatste zeker niet. Een veiling heeft namelijk als grote kracht dat er artikelen voor werkelijk een spotprijsje verhandeld kunnen worden. Op websites als marktplaats of Ebay betaal je wellicht minder dan in de winkel. Het is echter vrijwel onmogelijk om het type deals te krijgen als met een veiling. Met een veiling kun je namelijk gewoon domweg geluk hebben een keer. Deze factor speelt totaal geen rol bij markplaats bijvoorbeeld. Je kunt wel bieden alleen is het nog altijd de koper die beslist. Als hij of zij het bod te laag vind is het een no-go. Om succes binnen te halen tijdens het veilen moet je slim zijn. Ook is het belangrijk om jezelf niet te laten leiden door emoties. Op deze manier kan je namelijk te lang doorgaan met bieden op momenten dat je eigenlijk beter had kunnen stoppen.

Wanneer moet je dan niet kijken maar kopen?

Persoonlijk raad ik dus aan om eerste even onderzoek te doen naar het product dat verhandeld gaat worden tijdens de veiling. Op deze manier kun je wel achter een concrete prijs komen. Deze prijs zal dan je maximum zijn. alles hieronder kan je op bieden en dan heb je dus ook een grote kans dat je het daadwerkelijk koopt.

Verder Bericht

Vorige Bericht