Wat moet je nou in die koude winter?

Dus je hebt jouw Napapijri jas aan en je bent klaar om de sneeuw in te gaan. Misschien vind je het zelf wel leuk, misschien heb je kinderen of vrienden die jou meegesleurd hebben, maar je gaat toch de kou in. Het winterseizoen is niet iedereens favoriet. Maar het kan juist hartstikke leuk zijn als we het van een andere kant bekijken. Geloof mij.

’Maar de winter is guur en koud’

Niet iedereen zal van de winter gaan houden als zij dit nog niet doen, maar misschien kun je wel de positieve kanten ervan bekijken. Veel mensen houden meer van de zomer, het is lekker warm, en meestal vallen de langere vakanties ook in de zomer, dat is dan toch een win-win. Maar winter kan ook hartstikke leuk zijn. Tja, het is nou eenmaal koud, dat kunnen we niet veranderen, maar er zijn ook zat leuke dingen te doen in de kou. Als je een beetje een goede jas aantrekt, dan valt het allemaal best wel mee. Het hoeft niet guur te zijn, het kan ook gewoon leuk zijn.
Napapijri

Neem bijvoorbeeld sneeuw

Het sneeuwt misschien niet heel vaak, en als het wel sneeuwt is het ook niet heel veel. Het kan zijn dat je het helemaal niets aan vindt omdat de weg dan weer glad is, en je weer extra voorzichtig moet zijn onderweg naar het werk. Maar ja, in de zomer smoor je de auto uit, dus dat heeft ook weer zijn nadelen. Kijk eens naar de voordelen. Als je kinderen hebt vinden die het waarschijnlijk hartstikke leuk als het sneeuwt. Die vermaken zich prima met een slee of zelfs door gewoon een paar handschoenen aan te trekken en een sneeuwballengevecht te houden. Het zijn de simpele dingetjes die het immers leuk maken.

Binnenblijven kan ook

Het kan natuurlijk dat je heus wel snapt dat sneeuw leuk is voor kinderen, maar dat je het alsnog zelf verschrikkelijk vindt. Ook prima toch, het is niet alsof de enige activiteiten die je kunt doen buitenactiviteiten zijn. Als jij liever binnen op de bank blijft zitten met een goed boek of een leuke film is dat toch ook hartstikke leuk? Een kopje chocomelk of thee erbij, een warm dekentje. Of neem een warm bad, er zijn zat dingen die je binnen kunt doen als je echt niets meer wilt doen na jouw werkdag. Maak je niet te veel zorgen over de kou van de winter, want de zomer zal heus wel weer komen, maar maak er wat leuks van voordat die er is.