Geld verdienen als huisbaas

Onzekere economie

We leven in een economie waar alles steeds onzekerder lijkt te worden. Vroeger kreeg je gewoon een goede baan zocht en daar maakte je carrière om na 40 jaar met een hoog salaris en goed pensioen te stoppen. Tegenwoordig ligt het toch vaak anders. De salarissen blijven zelfs in de huidige groeiende economie achter en bedrijven huren steeds meer tijdelijke freelancers in. Daarom is het belangrijk tegenwoordig om op andere manieren geld te verdienen. Steeds meer jonge mensen besluiten om een eigen freelance bedrijfje te starten en daarmee brood op de plank te brengen. Weer anderen proberen passief inkomen te creëren door bijvoorbeeld te investeren. Ikzelf besloot om oude appartementen te gaan renoveren en uit te verhuren. Alhoewel er wat investering nodig is om appartementen te kopen is er minder voor nodig dan je zou denken. In dit artikel bespreek ik waar je op moet letten als je huisbaas wilt worden en appartementen wilt gaan renoveren.

Appartement renoveren

Ten eerste hoef je niet honderdduizenden euro’s te hebben om een appartement te kopen. Je kunt gewoon met een kleine investering van een paar duizend euro een appartement kopen door een hypotheek aan te vragen bij de bank. Zet wat geld opzij om de studio te renoveren. Er is ontzettend veel geld te verdienen met het renoveren van studio appartementen als je het goed aanpakt.

kosten en winst

De eerste keuze die je moet maken is hoeveel je gaat spenderen aan de renovatie. Je wilt het een aantrekkelijk appartement maken dat makkelijk te verhuren is. Maar je wilt wel nog winst overhouden. Zoek daarom een professioneel maar niet al te duur bedrijf dat de juiste materialen gebruikt, zoals fermacell gipsplaten. Op deze manier haal je het beste uit de renovatie zonder gigantische kosten op te bouwen.

Ik kreeg het idee om goedkope appartementen te kopen, renoveren en uit te verhuren toen ik een jaar in Hong Kong woonde en daar in een dergelijk appartement zat. Het was een oud gebouw maar een ontzettend fijne woning omdat de woning goed gerenoveerd was. Daardoor kon ik relatief goedkoop maar desondanks nog steeds mooi wonen. Het renoveren van een appartement is natuurlijk wel een hele klus en je zult veel tijd en geld moeten investeren. Daarom kan ik aanraden om pas te beginnen met het renoveren van appartementen wanneer je al wat geld hebt opgespaard. Op deze manier heb je de ruimte om te investeren en de juiste beslissingen te maken.