Kijk je ogen uit bij deze toffe uitgaansplekken

Stel: het is weer weekend. Je trekt je mooiste jurkje aan en hoogste hakken (mét inlegzolen, want je bent goed voorbereid) en daar ga je weer. Voor de zoveelste keer naar de zelfde club of kroeg. Op een gegeven moment ken je alle mensen en hitjes al. Je verveelt je en gaat op tijd weer naar huis. Uitgaan wordt hierdoor wat saaier, aangezien vele avonden op elkaar lijken. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, want uitgaan moet leuk zijn! Je moet verhalen maken voor op de maandag. Ik ben voor jou op zoek gegaan naar de leukste uitgaansplekken in Nederland. Dit is mijn top vier geworden:

Marktkantine

In de Jan van Galenstraat in Amsterdam vindt je ‘Marktkantine’. Een nieuwe en hippe club die zich al snel heeft bewezen met toffe line-ups. Hier wordt vaak R&B en elektronische muziek gedraaid. Het biedt zich overdag ook aan als creatieve werkplek en er zit een restaurant op deze locatie. Alle componenten zijn dus aanwezig voor een toffe dag en/of avond! De Marktkantine is voor iedereen die relaxed is en lekker wil dansen. Je moet wel minstens 21 jaar zijn. Respect voor andere hebben zij hoog in het vaandel. Heb je dit niet? Dan wordt je geweigerd of eruit gezet.

Bar

Bij een bezoekje aan Rotterdam, kun je club ‘Bar’ echt niet overslaan. Heerlijk dansen op discoplaatjes en ‘shake what your mama gave you’. Bar heeft een ondergrondse sfeer en staat bekend om de housemuziek. Elk weekend wordt wel een leuk feestje hier georganiseerd. Honger gekregen van al het dansen? Dan heeft Bar een nachtmenu met heerlijke recepten. Je kunt ook locaties huren bij Bar voor evenementen of kunsttentoonstellingen. Een ander voordeel is dat Bar maar 200 meter ligt verwijderd van het Centraal Station. Hierdoor kun je er gemakkelijk komen.

Doornroosje

Ook Doornroosje ligt direct aan het treinstation, namelijk die van Nijmegen. Vele bekende artiesten treden hier regelmatig op. Denk hierbij aan: Douwe Bob, de Dijk, Kraantje Pappie en Jonna Fraser. In 2015 werd Doornroosje verkozen als beste poppodium van Nederland. Je kunt bij Doornroosje terecht voor verschillende muziekstijlen, als pop, hiphop, techno en house. Je kunt de locatie ook huren als oefenruimte, bijvoorbeeld voor een theater of zangoptreden.

Supperclub

Terug naar Amsterdam, hier bevindt zich namelijk ‘Supperclub’. Een restaurant én een club in een prachtig pand. Je gaat naar huis met een verhaal. De opwindende foodconcepten, muziek, artistieke beelden zorgen voor een unieke avond. Er passen 545 mensen in de ruimte, verdeeld over de dansvloer en het balkon. Op zoek naar nog iets uniekers? Kies dan voor een Supperclub Cruise. Dansen en varen over het water van Amsterdam.